onsdag 21. januar 2009

Min første blogg!!

Her vil jeg etter hvert legge ut bilder og tanker jeg har rundt diverse pinnearbeider.

Jeg er helt nybegynner på dette med blogging - og har ikke så veldig mye erfaring med pinnene heller....

Jeg kan strikke fram-og-tilbake og rundt-og-rundt. Jeg kan øke og ta inn... Legge opp og felle av....
- Også har jeg akkurat lært meg å lage hull (sånn med vilje!)

Jeg har som mål å lære meg å strikke vrangt etter hvert :o)

Jeg er spesielt glad i å tove, så det er mest det det går i her for tiden. Når man tover blir resultatet jevnt og fint, selv om man strikker litt løst og ujevnt. Det blir varmt og loddent og fint også :-)

Jeg har mange prosjekter på gang og mange idéer som er enkle nok til at jeg greier å strikke det!!

2 kommentarer:

  1. Hei! Så koselig med hilsen i bloggen min! Måtte jo ta en tur og besøke din også, og svare deg etter beste evne på det du lurte på! :D
    Jeg har enda ikke fått somlet meg til å nålefilte teppet, men det SKAL jeg ordne snart altså! :)
    Når det gjelder fasongen, så har jeg også erfart at det lønner seg å legge litt på i lengden, når man tover - så på teppet strikket jeg lappene slik at de ble litt lengre i forhold til bredden. Jeg angrer bittert på at jeg ikke strikket remser istedet for enkelt lapper, det hadde lettet monteringen voldsomt, så det anbefaler jeg deg å gjøre om du skal ta itu med et lignende prosjekt!Jeg monterte alle lappene med samme strikkeretning, men det kunne sikkert vært morsomt å prøve å montere dem annenhver slik du beskrev, det høres iallefall ut som det kanskje vil gjøre fasongen jevnere?! uten at jeg har greie på det altså!! *knis*
    Jeg er ganske grønn på strikking selv, men er utrolig ivrig - og har rikelig med ekspertise tilgjengelig når jeg står fast! (burde kanskje bruke dem oftere - litt lettere det enn å hele tiden skulle prøve seg frem! ;I )
    Uansett, koselig med besøk - og jeg kommer til å følge med her for å se hva du produserer med pinnene dine!! :D

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg er helt ny (i dag faktisk) med alt som heter blogg, og syntes det virker veldig forvirrende.... Av en eller annen grunn kom jeg inn på denne bloggen, og tenkte at her er det en annen fersk blogger. Men pinner er jeg derimot bedre kjent med! Sjekk boka eller nettsidene til nøstebarna, det er skikkelig gode og superlette oppskrifter og ikke minst er det kjempe gøy! Lykke til:o)
    Klem Heidi S

    SvarSlett